lördag 31 maj 2014

Maj - en av årets bästa månader?

Har ni tänkt på hur extremt svårt det är att blogga? Idag trodde jag att jag hade glömt lösenordet, men det sitter tydligen fortfarande. (Precis som facebookditot som jag inte använt på över ett halvår.)

Har jag läst bra böcker i maj?

Jag läste We were liars och den ÄR bra. Det går inte att säga så mycket mer. Du vill läsa den och sen vill du läsa den igen. Jag gillar den typen av böcker där pusselbitarna ligger där längs läsningen och bilden klarnar först i slutet. Som mysterier. (Kanske borde jag läsa deckare, men det är ju bara massa mord och tjafs?)

En sak jag gillade med boken var att Jaclyn Moriarty fanns med på ett hörn. Jag älskar hennes böcker om Ashbury/Brookfield som jag skrivit om här, här och här och det var överraskande att se hennes namn. Tydligen är hon E. Lockharts favoritförfattare när det kommer till YA och det makes total sense.

Så läs E. Lockhart och läs Jaclyn Moriarty! We were liars kommer på svenska i oktober - Kanske är det allt du behöver veta - tack vare Kalla Kulor. Go Sofia!

Jag läste Jenny Hans To all the boys I've loved before och den var... mindre bra. Jag vet inte vad jag vill
säga om den riktigt. Dessutom gick jag in i läsningen i god tro och trodde att det var en fristående bok, bara för att i efterhand upptäcka att det kommer en uppföljare nästa vår. Det gjorde mig inte så glad som en bok av Jenny Han borde göra.

Just nu läser jag Tom Perrottas The Leftovers och det ser ut som att den får hänga med in i juni om inget häpnadsväckande händer med läsflytet under dagen. (Jag hade missat att TV-serien är så nära, men tydligen kommer den i sommar!)  

En cool sak som hände var att Harry Potter-utställningen öppnade. Den pågår ända in i september och verkar värd ett besök. Massor av prylar från filmerna att kika på. Dessutom var tvillingarna Phelps/Weasley här för invigningen och hade med sig den flygande bilen som landat i en av galleriorna. Malin har bildbevis!

Nu står sommarläsningen för dörren!

1 kommentar:

  1. Jag ser verkligen fram mot både inprintet och dess utgivning så jag väntar tills We were liars finns på svenska.

    SvaraRadera