tisdag 26 mars 2013

Lite kaos i tillvaron

Jag har skapat en ny sida på bloggen och kallat den Kaos! eftersom det är där jag antecknar mina framsteg med den så kallade kaosutmaningen. Mer info om detaljer och ursprung finns på den sidan.

Varför hoppade jag på den utmaningen? Hm, det var ett impulsivt mitt-i-natten-beslut som verkade vettigt just då. Och det känns fortfarande helt okej. Genomförbart men ändå med viss svårighet.

Det är en salig blandning bland de 35 punkterna, vissa är hur lätta som helst (jag kunde passa in alla mina dittills lästa böcker någonstans) medan andra kommer att kräva lite mer av mig (en tegelsten, #9, och en bok med annat originalspråk än svenska/engelska, #34, är ju inte min vanliga bokkost) och ytterligare andra kommer ignoreras helt och hållet (som älvorna/alverna, #18).

Jag har gett mig själv tillåtelse att använda omlästa böcker om det är så att jag känner för att läsa om dem, men inte bli så tävlingsinriktad att jag plockar fram HOW TO SAY GOODBYE IN ROBOT bara för att läsa en rosa bok (#11).

Några punkter jag ser fram emot med spänning:

1. Läs en bok vars originaltitel är på svenska. - Läser som sagt inte så många svenska böcker nu.
2. Läs en bok skriven av en nu avliden författare. - Har kikat lite i DEN ALLVARSAMMA LEKEN.
34. Läs en bok vars originalspråk varken är svenska eller engelska. - Vidga vyerna. Tänker japanska, franska eller norska.

Några som kommer bli lätta:

12. Läs en bok med ett par på omslaget. - Ingen match med tanke på alla hångelomslag, men jag försöker vika den platsen åt TWO BOYS KISSING eftersom det förhoppningsvis är hångelomslaget som tar död på alla andra hångelomslag.
21. Läs en bok med "The" i början av titeln. - Mycket ovanligt förekommande. THE MOON AND MORE kanske?
30. Läs en fristående bok. - Eh... Är inte det typ det enda jag gör?

Titta närmare på utmaningen och se om det är något för dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar