måndag 17 september 2012

My so-called book haul

... för en book haul är väl det där man gör när man visar upp böcker man lagt beslag på på senaste tiden? Det är i alla fall det jag tänkte göra nu.


Den här högen släpade jag hem från biblioteket i fredags. I botten ligger Going Bovine av Libba Bray som vann Michael L Printz Award för några år sen. Jag är väldigt svag för böcker med ett sånt awardmärke på framsidan och Going Bovine verkar vara skruvad men bra.
   Boken med paraplyet på ryggen är Why We Broke Up av Daniel Handler (också känd som Lemony Snicket). En slags förklaring till varför ett förhållande tog slut. Med illustrationer av Maira Kalman.
   Den väldigt rosa boken är An Off Year som jag önskade mig förra veckan och läser just nu. Sarra Mannings Adorkable har jag också önskat mig.
   Den gula ryggen med hjärtan är nästa hållplats på min Maureen Johnson-utflykt, The Key to the Golden Firebird. Finns på svenska som Systrar av guld, men ska enligt uppgift helst undvikas på svenska. En bok om en död förälder! Yay!
   Rules of Attraction av Simone Elkeles är uppföljaren till Perfect Chemistry. Jag tänkte då att jag skulle låna bok två om jag såg den någon gång, och nu gjorde jag det.
   Mest oväntade är förmodligen helt klart toppboken.


Jag fastnade för titeln när jag bläddrade igenom ett gammalt nummer av YALSA:s tidskrift. The Reformed Vampire Support Group av Catherine Jinks. Vampyrer! Ja, vi får se hur det går.

Dessutom fick jag ett recensionsex av Annika Widholms Luftsprång (parkour!) och så köpte jag en av förra årets stora gråtböcker, The Piper's Son, som nu kommit som häftad/storpocket/vaddetnuheter och kan få göra sällskap med mina övriga Marchettaböcker.



Så nu är det bara att läsa, läsa, läsa!

3 kommentarer:

  1. Rules of Attraction är jag också sugen på då jag läst första boken. Ser med spänning fram emot din recension sen.

    SvaraRadera
  2. Ser (oväntat mycket) fram emot ditt bokprat om samtliga. Verkligen.

    Bifogar en glad smiley så att du förstår att jag inte är ironisk: :)

    SvaraRadera
  3. The Reformed Vampire Support Group ska jag kolla in!! =)

    SvaraRadera