fredag 27 juni 2014

4 böcker jag hoppas ha skrivit om innan året är slut

Den här bokbloggaren skriver uppenbarligen inte om alla böcker hon läst. Det behöver hon heller inte göra. Men hon behöver möjligtvis sluta referera till sig själv i tredje person.

Här är tre böcker jag hoppas läsa OCH sedan berätta om innan vi byter -14 mot -15 plus en som jag visserligen läst men nog vill läsa igen innan jag skriver om.

Fangirl av Rainbow Rowell
Har glatts åt allt prat om Fangirl senaste tiden. Många som blivit nyfikna och vill läsa och det tycker jag absolut ni ska göra. Den innehåller så många godbitar, bland annat en av de bästa scener som någonsin skrivits om läsning. Omläsning typ snart tror jag.

Forgive Me, Leonard Peacock av Matthew Quick
Jag känner att jag behöver bryta vissa mönster när det gäller min YA-läsning. Ta mig utanför bekvämlighetszonen lite oftare. Tänker att Quicks bok kan vara till hjälp där.

The Impossible Knife of Memory av Laurie Halse Anderson


Roomies av Sara Zarr & Tara Altebrando
Två författare som skrivit en bok om två tjejer som mailväxlar sommaren innan de ska dela rum på college. Många har svårt för brevromaner, men jag gillar dem oftast. Och hela den amerikanska grejen med att man plötsligt förväntas dela rum med en främling när man flyttar för att gå college är lite fascinerande.
(Ska ärligt erkänna att jag impulsivt stoppade in Roomies när jag glömde vilken bok jag egentligen tänkt skriva om, men jag vill läsa den också så det får väl vara så.)

Orkar inte länka till alla böcker, men ni vet hur google funkar. Allt det här bloggandet de senaste dagarna är utmattande. Facit 31 december när boktitlarna förhoppningsvis länkar till mina egna recensioner. Börja hålla tummarna nu. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar