torsdag 22 december 2011

Hälsningar från skogen

Jag är på landet. Det ligger snö på granarna. På marken och på taken. På vägen till biblioteket och min mormor skulle det gå finfint att åka spark om man hade en.
Men jag är inte ute och rullar mig i snön. Är inne och läser böcker förstås. Den ena efter den andra nu när jag har "typ jullov".
   Planen är att läsa mer än jag bloggar. (Känns som en skön plan.) Men jag tittar in några gånger till innan året är slut och skriver några rader om läsningen.
För stunden kan jag avslöja så här mycket:
  • Jag förstår att Flat-Out Love inte blev utgiven av ett förlag, men är glad att författaren gav ut den själv.
  • Jane Eyre funkar även på 2000-talet. Naturligtvis är Mr. Rochester rockstjärna.
  • Kapitulera omedelbart eller dö är inte min typ av bok, men jag gillar den ändå på något sätt.
  • Jag gillar Saving June mer än jag gillar Amy & Roger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar