onsdag 23 november 2011

Död och road trip

Två av mina favoritingredienser i en bok är att någon dött och att några ger sig ut på road trip. Oftast är det bara någon som dött, en förälder eller ett syskon, utan att huvudpersonen bestämmer sig för att ge sig ut på vägarna (Himlen börjar här) och ibland görs en road trip utan att någon dött (Diary of a Crush: Sealed with a kiss).
   Men ibland kombineras dessa ingredienser. Som i Fyra dagar, fyra nätter. Och nu har det gjorts igen av Hannah Harrington med boken Saving June (ett lockande recept på boktitel är uppenbarligen saving + tjejnamn). Jag har bevakat den och haft på läslistan sen jag läste om den här och nu har den kommit ut och hamnat högt på swoon-skalan hos Forever Young Adult (en nia!!!) vilket inte gör mig mindre sugen.

död syster
road trip
snark
mysterious loner dude

Kan inte gå fel känner jag. Så ska absolut hitta ett skäl att bortse från köpstoppet. Fick VG på statistiktentan och förtjänar en belöning? Kan funka.

1 kommentar:

  1. Ooh, låter som en bok man vill läsa. Road trips är något av det bästa att läsa om, verkligen.

    SvaraRadera