onsdag 9 november 2011

Olästa böcker

Jag fick paket igår. Av den bokiga sorten som jag får betala själv. Så med det tillskottet (April Lindners Jane, Jessica Parks Flat-Out Love och Jennifer Castles The Beginning of After) har jag plötsligt 8 olästa böcker i bokhyllan.
   Åtta böcker är inte så mycket i bokbloggarvärlden, men det är en tredjedel av mina skönlitterära ägodelar (av dem som är på plats här, vill säga) och betydligt mer än jag är van vid. Plus fyra olästa biblioteksböcker. Och imorgon har jag en rendezvous med Göteborgs stadsbibliotek så högen kommer inte att krympa.
   Men olästa böcker är positivt, visst? Ingen anledning till stress? Istället ska jag se dem som en morot (varför nu en morot skulle vara så lockande) eller ljuset i slutet av tunneln ( tunneln = fältstudien/rapportskrivningen). För OM jag fixar den till jul kan jag ta mellandagarna ledigt. Och bara läsa.

Så kan ni hålla tummarna för att jag fixar det skoliga? Så att jag kan ta läslov med er andra sen.

Bra, tack.

1 kommentar: