torsdag 5 maj 2011

Tema Dessen: (mer än) halvvägs

Ja, nu har jag klarat av fem böcker i min nedräkning till What Happened to Goodbye (som fått ny status hos bokhandeln nu "Skickas från oss inom 2-5 vardagar"!!!).
   Blir det inte tråkigt att läsa om samma böcker? kanske någon undrar. Nej, det blir inte det.
   Och det är därför jag knappt blir avundsjuk utan mest generöst glad för alla runt omkring mig i bloggvärlden som får hem bokpaket med Sarah Dessen, inte har läst någon än men planerar att göra det i sommar eller nyss stiftat bekantskap med hennes böcker. För det är så fina böcker. Och så rika. Man kan läsa om dem och upptäcka nya detaljer och nyanser som man inte kom ihåg från första läsningen. Fastna för nya saker.
   Nu har jag börjat med The Truth about Forever så det är snart dags att hänga upp "STÖR EJ!"-skylten och ägna mig åt lite seriös swooning eller, som uppmärksamma läsare kommenterat, sa-wooooning.

2 kommentarer:

  1. Menar du inte Sa-woooning? Haha. Funderar också på att läsa om The Truth About Forever, och skaffa alla Dessens böcker och läsa de från första till senaste. Verkar kul :)

    SvaraRadera
  2. Joooo! Var precis på väg in för att ändra. Sa-woon ska det naturligtvis vara :)

    SvaraRadera