torsdag 19 april 2012

Det bidde en hög böcker

Det här med att man går till Emmaus för att köpa jeans? Och kommer hem med 6 pocketböcker och 4 DVD-filmer istället? Hur går det till egentligen? Mycket mystiskt...

Någon gång vill jag ha välfyllda bokhyllor som speglar mitt läsarliv från Astrid Lindgren och Bamse till Kitty och Kulla-Gulla till Danielle Steel och Jane Austen till Per Nilsson och Agatha Christie till Sarah Dessen och John Green och vidare till vad som än kommer härnäst.
Köpa böcker jag bara lånat tidigare. Bygga upp mitt bibliotek.

Men jag har inte lust att börja med det byggandet än för det känns så tillfälligt att bo i en studentlägenhet och jag försöker äga så lite saker som möjligt för att göra det enklare att röra sig. Ändå kunde jag inte låta bli att plocka med mig några byggstenar idag.

Ett annat sätt att vara ung av Per Nilsson.
En oväntad semester och Änglar av Marian Keyes.
Ödets vingar av Anita Shreve.
En pocketutgåva av Harry Potter and the Philosopher's Stone som inte matchar min inbundna ...Deathly Hallows.

Dessutom blev det ett impulsinhandlande av Josefine Sundströms Vinteräpplen.

Men inga jeans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar