lördag 1 december 2012

Det här var inte alls meningen men jag har tydligen knåpat ihop en julkalendertävling

I ett plötsligt och sällsynt anfall av inspiration har jag plötsligt hittat på en julkalender. Eller, hittat på, jag läste tidningen imorse och såg en tävling som verkade kul och fick för mig att göra en egen.

Så här kommer det att bli:
24 dagar, idag fram till och med julafton (precis som det brukar vara)
varje dag presenteras en slags ledtråd till en bok jag recenserat på bloggen
ta första bokstaven i varje boktitel (men om boken börjar på The tar du första bokstaven i nästa ord)
och placera dem efter varandra så att de bildar en (halvfärdig) mening.

I julaftonsinlägget kommer de sista instruktionerna och där lämnar du också ditt svar i en kommentar.

Tävlingen är öppen till och med annandagen varefter vinnaren lottas fram och presenteras den 27 december.
Vinsten kan endast skickas inom Sverige.

Vad är vinsten?
En vinnare får antingen
en av böckerna som döljs i kalendern eller
ett presentkort på 100 kronor hos Adlibris

Du behöver alltså inte lämna svar varje dag utan först när du har en färdig mening. Men du får gärna kommentera under tävlingens gång så att jag får se om det är svårt/lätt/roligt/urfånigt. OK? Tipsa gärna andra som kan tänkas vilja ha en bok!


3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Klurigt men roligt låter bra! Det kommer att krävas lite detektivarbete men förhoppningsvis inte vara omöjligt. :)

      Radera
  2. Vilken rolig idé! Den här utmaningen måste man ju försöka sig på.

    SvaraRadera