fredag 7 december 2012

Saving Francesca - the movie

Veckans bästa nyheter kom redan i måndags och jag har varit ovetande tills nu eftersom jag haft dålig twitterkoll den här veckan. Men via Forever Young Adult fick jag veta att Melina Marchetta sålt filmrättigheterna till Saving Francesca! Vilket betyder: ett steg närmare en film! Yay på den!

Dessutom berättar Marchetta själv att hon börjat tänka på Jimmy Hailler igen.
Jimmy Hailler är en av karaktärerna i Saving Francesca och The Piper's Son. Många har undrat vad som händer med honom och Marchetta har inte haft något svar. Förrän nu då. (Tack vare fantasyskrivandet tydligen, så tack för det!) Och hon funderar på en vuxenbok där hans historia berättas. Yay igen!

Jag överdriver inte när jag säger att jag sitter här och gråter över nyheterna. Jag har utvecklat något sorts pavlovskt syndrom där jag inte behöver läsa något av Melina Marchetta för att börja gråta - det räcker att läsa om henne. (Även om det i just det här fallet var Marchetta själv som skrev blogginlägget, men i alla fall...)

Förhoppningsvis vet alla om att X publishing ger ut Francesca på svenska i vår?

1 kommentar:

  1. Jag har bara läst Jellicoe Road av henne men är sugen på både Saving Francesca och The Piper's Son.

    SvaraRadera