torsdag 27 december 2012

Vad är det absolut bästa med vintern och vem vann?

Julkalendern är över och bokstäverna ni tappert kämpande fick fram bildade frasen
DET ABSOLUT BÄSTA MED VINTER (åh, som jag ville ha ett N på slutet, men det är ju tyvärr bara Bamses julkalendrar som har en lucka 25).

Vad är det absolut bästa med vinter(n)? Julen med allt som hör till, tycker några. Andra uppskattar att vira in sig i en filt med en bok och kanske en kopp hallonte (mmm...) och ytterligare andra gillar hur snön förändrar och lyser upp världen efter en mörk höst.

Jag skulle förmodligen svara CLEMENTINER. Clementiner kan eventuellt vara det bästa med vintern.

Ett litet men väldigt uppskattat gäng  - jag älskar er alla sju ;) -  fick sina namn skrivna på lappar. Lapparna blandades, lades i en skål, blandades igen och så drog jag en vinnare.


Grattis Petra!
Ni andra ligger tyvärr kvar i skålen tillsammans med smulorna efter gårdagens ostbågar...


Stort tack till alla nya och gamla läsare som kikat på mina luckor, även ni som inte klarade er hela vägen fram och lämnade in svar. Jag hoppas att jag fått er att klura, lära känna min blogg och kanske hitta några boktips.


1 kommentar:

  1. Haha, enligt mig är clementiner bland det absolut värsta som finns med julen ^^

    SvaraRadera