onsdag 17 april 2013

På min önskelista (25) - what if...

Vårens sista post till önskelistan tror jag bestämt! Och tillsammans med THE LUCY VARIATIONS den av de senaste veckornas önskningar jag längtar mest efter.

IF HE HAD BEEN WITH ME av Laura Nowlin

Throughout their whole childhood, Finn and Autumn were inseparable - they finished each other's sentences, they knew just what to say when the other person was hurting. But one incident in middle school puts them in separate social worlds come high school, and Autumn has always wondered what if...

The night she's about to get the answer is also one of terrible tragedy.
(beskrivning hämtad från inkcrush)

Två av mina nya favoritboktipsare, Rather Be Reading och InkCrush, har gillat den här boken och med viss reservation för att slutet kan kännas stressat och dra ner betyget känner jag mig hoppfull inför den.

Boken täcker in flera år och det är inte helt vanligt i YA så det låter spännande. Dessutom:

Vänner som en gång stod varandra nära, inte gör det längre, men ändå finns i varandras liv.

Låter som en så bra ingrediens i mina öron. Omslaget skriker visserligen "Jag är en svår och ganska deppig bok!", men jag kan ta det, tror jag, om den samtidigt är så fin som jag hoppas.
  

1 kommentar: