tisdag 23 augusti 2011

Information Overload och vad jag fiskade upp ur dagens bloggflöde

Bloglovin' är ett bra verktyg när man vill följa bloggar. Upptäckte jag och la till blogg efter blogg. Men ibland blir jag så översvämmad av inlägg att jag knappt kan sålla bland dem. Information overload heter det på informationsvetenskap.
   Så viktigt det blir då att väcka intresse med de hur-många-tecken-det-nu-är-som-visas. Klicka för att läsa inlägget eller låta bli?

Idag läste jag bland annat "You're Stressing Me Out" the Contemps där författaren Eileen Cook utvecklade det jag bara snuddade vid i mina avslutande råd igår.
   Jag vet att det finns människor där ute som inte oroar sig över allt, inte stressar sig till magsår, inte känner sig misslyckade om de får näst högsta betyg på provet. Er vill jag inte stressa upp i onödan. Men om du vet med dig att du hör till typen som är expert på att oroa sig så kan du läsa Eileens inlägg.
(Blev dessutom nyfiken på hennes senaste YA, The Education of Hailey Kendrick.)

Jag läste också om dystopier hos Unga böcker. Inte min genre, men jag blev ändå lite lockad. En värld utan kärlek? Inte bli äldre än 25? Första böcker i planerade trilogier mattade dock det mesta av suget. (Och jag saknar också postapokalyptiska färdigheter. Överlevnadskurs för bokmalar?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar