torsdag 22 september 2011

Kort rapport

Var på bok- och biblioteksmässan, mässan, bok o bib, vad man nu vill. (Men det är min skyldighet som framtidens bibliotekarie och ständig library lover att så gott det går undvika att kalla den enbart "bokmässan" ;).) Navigerade mässgolvet som värsta proffset. Eller i alla fall inte så förvirrat tokstressigt. Tog ett extra andetag och försökte att inte armbåga klungorna som stannade mitt i gångarna för att prata.

Största missen var att jag antecknat helt fel monter för Jessica Schiefauers prat om gränsen mellan ungdoms- och vuxenlitteratur, så det missade jag. Det är såna gånger jag kan önska att jag hade en smartphone med appar och twitter. (Ja, jag ligger lite efter i den teknologiska utvecklingen.) Dessutom gick BIMBO-bussen redan 15.45 så jag missade scenpratet om varför vuxna ska läsa ungdomsböcker. Inte så att JAG behöver höra några skäl, men det är alltid kul att stå och nicka instämmande. Hade jag åkt på egen hand hade jag förmodligen stannat ett tag till, men försökte tänka praktiskt och ekonomiskt. Sex timmar var nog ändå rätt lagom. Man blir lite mör av alla intryck.

Tillbaka imorgon! Då kanske i min nya rebus-T-shirt på kortseminarier med Ingrid Olsson om hennes nya bok, Johanna Lindbäck & Katarina von Bredow i ett 2-för-1-erbjudande, prat om mens, onani och engångsligg plus långseminarium om barn och bibliotek. Och så blev jag en smula kär i The English Bookshop som hade den klassiska "Ta 3 betala för 2!". Och så tänkte jag kika förbi hos Gilla Böcker och X Publishing eftersom jag gillar deras böcker.

1 kommentar:

  1. men åååh nu blir jag ju skitsugen på att åka dit. jag har inte råd, hade egentligen inte tid men nu har jag tid men inte ork, men har hela tiden känt "nej, jag pallar inte, varför ska jag dit, det är bara typ camilla läckberg och jan guillou där" MEN NU. nu vill jag dit. tur att jag har tenta imorgon och inte kan, haha, annars hade jag nog hoppat på tåget.

    SvaraRadera