torsdag 1 september 2011

Det där kärlekspriset som cirkulerar

Jag fick ett! Men jag fick tillåtelse av givaren att inte skicka vidare, så jag väljer att avstå, men tack Malin för att du tänkte på mig.
   Nu är det inte så att jag inte hyser någon kärlek till er andra bloggare. Jag gillar er. Om du som läser det här har en blogg så läser jag förmodligen den ofta. Och jag förstår tanken med att uppmärksamma bloggar så att de hittar nya läsare, men alla bokbloggar jag följer har redan fått pris tror jag och det blir lite som rosor på alla hjärtans och "hur många har du fått?".
   Men framför allt tycker jag att det är lite tråkigt att läsa varje gång någon får ett pris och jag redan följer alla bloggar jag orkar och egentligen har tid för. Och jag vill inte följa för många för då växer ni bara samman i en klump så att jag inte kan skilja er åt längre. Förlåt.

Men jag vill säga att jag är imponerad av er allihop. Speciellt alla tonåringar. Jag gillar ungdomsböcker, men måste ju erkänna att jag inte är i den direkta målgruppen längre, så det är kul att se vad ni som faktiskt är det tycker och tänker.
   När jag var 13, 14, 15, 16 visste jag inte vad "blogg" var. (Ordet dök upp när vi hade nyhetsquiz i tvåan och då var jag den enda som kände till det (ÄGDE på nyhetsquiz!). Känner mig ofantligt gammal nu, men så länge sen är det faktiskt inte. Faktiskt!) Istället skrev jag om böcker i kollegieblock (rutiga, av någon anledning). Jag har tänkt tanken att jag ska dela med mig av några stycken här på bloggen, men vi får se hur det blir med den saken. Dels läste jag mest vuxenböcker på den tiden så de platsar inte, dels... JAG KAN INTE GÖRA SÅ MOT HENNE, det vill säga mig själv. NI är så mycket bättre.
   En dag kanske ni kommer att bläddra igenom era gamla inlägg och känna "Gud, hur kunde jag skriva så där!". Ja, det kommer förmodligen att hända för ni kommer att utvecklas, som människor, i er smak och i ert skrivande och många av oss har lättare för att stöta ifrån oss än att omfamna våra tidigare jag och deras bedrifter. Men det ni skriver idag är bra. Ni tipsar och inspirerar. Ni skriver med entusiasm och kärlek. Fortsätt så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar