söndag 22 januari 2012

Jag skulle bara titta på...

...videon där John Green läser första kapitlet ur The Fault in Our Stars (eftersom jag nu läst Paper Towns och inte har något mer av John Green att läsa om man inte räknar Will Grayson, Will Grayson (vilket man naturligtvis gör (åtminstone till hälften)) men det slutade med att jag också såg väldigt många andra videor från vlogbrothers vilket åt upp betydligt mer tid än en halvtimme.
   Så istället för att göra som det ursprungligen var tänkt - skriva något insiktsfullt om Paper Towns - nöjer jag mig med att kort skriva att det är mycket möjligt att John Green bara blir bättre och bättre. Jag gillade Var är Alaska? OK när jag läste den första gången (tyckte bättre om den andra gången, men det var ändå inte en stor aha-upplevelse där jag plötsligt insåg storheten jag missat första gången), älskade An Abundance of Katherines och sträckläste Paper Towns. Ser därför otroligt mycket fram emot TFIOS. Som verkar vara lite annorlunda jämfört med tidigare böcker. Huvudpersonen är till exempel en tjej den här gången. Men förhoppningsvis lika smart, rolig och ordig även om den råkar handla en del om cancer. Att döma av första kapitlet verkar den vara det.

UPPDATERING 2012-01-22, 23.45: Lade just till TFIOS i min senaste bokbeställning. Tittade innan dess på ännu fler videor från vlogbrothers. Ska nu gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar