torsdag 7 februari 2013

Book haul - lånat & köpt i veckan

Varför är det så att man alltid hittar en miljon böcker på biblioteket när man egentligen inte har tid eller plats för fler böcker? Jag var tvungen att stanna vid fyra den här gången för fler fick inte plats i ryggsäcken och jag hade glömt extrakasse.


  • Easy av Tammara Webber. Jag har låga förväntningar, men jag vet att många älskar den här NA-romanen och jag vill gärna ha fel.
  • So Much Closer av Susane Colasanti. Om en tjej som följer efter killen hon gillar till New York. Som Felicity!


  • Dear Dylan av Siobhan Curham. En bok jag aldrig hört talas om av en författare jag aldrig hört talas om. Det är sällan jag plockar upp en sån nuförtiden.
  • Dying to Know You av Aidan Chambers. Chambers är en av de författare jag tänkt testa i år. Jag har funderat på vilken av hans gamla jag skulle ta och så springer jag på den här som jag inte visste om. Den tar vi!

Till bibliotekslånen kommer en bokbeställning från Adlibris. (Reglerna säger ju att man får köpa böcker när man klarat en kurs.)



  • The Last Little Blue Envelope av Maureen Johnson. Uppföljaren till 13 Little Blue Envelopes. Nu är det kanske lite dumt att köpa uppföljaren till en bok man inte äger, men jag ville läsa den.
  • Graffiti Moon av Cath Crowley. En bok jag redan läst men ville äga. Vissa böcker är ju så bra.


  • Love and Other Perishable Items av Laura Buzo. En bok från min önskelista som jag hoppas väldigt mycket på.
  • Bittersweet av Sarah Ockler. En annan bok från önskelistan som jag sett fram emot länge.
Nu återstår bara att bestämma vad jag ska läsa härnäst... Dear Dylan har jag redan hunnit läsa och Graffiti Moon tänker jag inte läsa nu, men vad tror ni om de övriga?

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt belöningssystem du har men en bok efter avslutad kurs.

    SvaraRadera
  2. Easy är en av mina favoritböcker, hoppas du gillar den. :) Jag är extremt nyfiken på Bittersweet, så jag ser mycket fram emot din recension sen. :)

    SvaraRadera