torsdag 21 juli 2011

Johanna

Sedan jag började blogga följer jag fler bokbloggar regelbundet, men innan jag började var det i stort sett bara bokhora som servade mig. Och även om jag nu får intressanta tips från flera olika håll så är det fortfarande Johanna Lindbäck jag litar mest på.
   Gillar Johanna en bok är det högst troligt att jag också gör det. Är hon mindre imponerad kan jag sänka mina egna förväntningar.
   Därför kastar jag mig till exempel inte oreserverat över Anna and the French Kiss trots att Andréa i boklandet älskar den. För Johanna tyckte att hindren var löjliga. Nu kommer jag förmodligen läsa den ändå och kanske kommer jag sluka den med hull och hår som många andra gjort, men krystade kärleksförvecklingar ger mig kli så nu är jag inställd på att det kanske kommer störa mig. Eftersom det störde Johanna.
   Och jag vet precis när jag började lita på hennes omdöme. När hon hittade Sarah Dessen. Jag gillar helt enkelt människor som gillar Sarah Dessen lite mer än jag gillar andra männi-skor. Att gilla Sarah Dessen är ett tecken på god smak. Eller smak som överensstämmer med min, men det är ju mer eller mindre samma sak...

Har du någon Johanna?  

1 kommentar:

  1. Visst är Bokhora en fantastisk källa till nya tips! Johanna K är "min" Johanna - gillar hon det, då gör jag det också! Har inte slagit fel en enda gång. Än, i alla fall. ;)

    SvaraRadera