fredag 1 juli 2011

Halvårsrapport

Har ni märkt att halva året gått? Så är det tydligen.

6 månader har gått. 57 böcker har lästs (+ en hög oräknade bilderböcker).

34 av dem bar jag hem från olika bibliotek. 14 fick jag snällt betala för. Resten plockade jag ur bokhyllan.

23 läste jag på engelska. 12 var svenska. Övriga 22 var översatta från engelska till svenska. Mångfald är fint.

44 av böckerna vände sig till unga människor. Alltså bara 13 vuxenböcker.

16 av böckerna jag läst i år har jag läst tidigare. Hälften av dem har Sarah Dessen skrivit.

12 böcker (+ en hög oräknade bilderböcker) var kurslitteratur. Hälften av dem var omläsningar.

Till de 41 nyläsningarna delas 5 särskilda omnämnanden ut, i kronologisk ordning:
To Kill a Mockingbird
Janne, min vän
Jellicoe Road
What Happened to Goodbye
Kärlekens historia

Bonus: Hungerspelen. Som var en intensiv läsupplevelse i februari, men nu är det lite mer "Ja, just det, jag läste Hungerspelen också." Är jag inte hemsk?

Okej, det var alldeles för många siffror för att jag ska må riktigt bra. Nu ska jag välja ut en bok att inleda andra halvåret med. Vet inte vilken än, men det kommer att finnas bokstäver i den och det kommer snabbt att råda bot på sifferillamåendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar