onsdag 30 januari 2013

På min bokpall: dubbelliv

Veckans bok-jag-äger-men-fortfarande-inte-läst*:



The Double Life of Cassiel Roadnight


Som de flesta olästa böcker på min metaforiska bokpall kom denna bok av Jenny Valentine i min ägo på bokmässan. Det är något med mässan som gör att man köper böcker man inte planerat att köpa men bara måste ha när man ser dem och sen blir de stående. Lite som Ullared kan jag tänka mig. Jag kanske inte behöver förklara fenomenet? Ni förstår ungefär? Det låter bekant?

Jag gillar i alla fall Jenny Valentines sätt att skriva - ibland mer än jag gillar själva berättelserna. Den här handlar om en kille som blir indragen i en familj som misstar honom för den förlorade sonen. Typ så tror jag. Det var liksom inte så viktigt när jag köpte den. Jag hade hört Valentine prata, var lite nykär, köpte boken och sen fegade jag totalt ur när det gällde att prata med henne och få den signerad.

Atrium Förlag ger ut boken på svenska senare i år.


* Jag förstår att folk säger hyllvärmare, det är lite enklare. Men alla mina böcker håller väl hyllan varm, även de jag läst?


1 kommentar:

  1. Gillar omslagen på hennes böcker :D

    SV: Hehe, kanske lite liten ja.. jag kan eventuellt haffa en till, eller kanske två :)

    SvaraRadera