söndag 11 november 2012

Söndagssexan - I'm back, Breaking Dawn och NaNoWriMo

1. Hej! Det är väldigt mörkt och väldigt mycket november. Klockan är drygt fem på eftermiddagen men det kunde lika gärna vara mitt i natten. Inte min favorittid på året. Men istället för att gömma mig i en koja av täcken och filtar ska jag trotsa novemberdemonerna; återvända till pluggandet efter ett litet lov och återvända till tätare och mer regelbundet bloggande.

2. Jag var på stadsbiblioteket idag. För första gången i höst. Hur har det gått till?! Två månader utan att gå till biblioteket! I och för sig har jag varit och lånat på andra bibliotek, men att inte besöka stadsbiblioteket på två månader? Har aldrig hänt förut. Nästan lika illa är att jag visserligen var där idag, men bara gick därifrån med det jag planerat att låna och ingenting annat. Måste vara lite sjuk.

3. Jag lånade första delen av Breaking Dawn för att försöka bygga upp lite pepp inför nya (sista!) filmen som har premiär i dagarna. Den stora peppen har nämligen inte infunnit sig självmant utan behöver lite konstgjord andning. Jag har försökt se några intervjuer med Robert Pattinson på YouTube, men allt detta skrikande får mig att känna mig som en vresig gammal gumma och han kanske inte är den bästa på att promota Twilight.

Hur är det med din pepp inför Breaking Dawn? Är biljetten bokad sen länge? Har du tappat intresset eller aldrig varit intresserad?

4. Jag lånade också hem boken igår. Praktiskt att man kan sitta hemma och klicka hem en e-bok till plattan när biblioteket är stängt. Det blir första omläsningen och den här gången på svenska. Edward har skrockat ungefär åtta gånger, men just nu är det dystrare tider och inte mycket skrockande.

5. Edward förresten?
Han hade den vackraste av själar, vackrare än hans strålande intellekt, hans ojämförliga ansikte eller hans magnifika kropp.
 (ååh!) och
Jag tittade tyst på medan han förberedde båten för avfart, förundrad över hur skicklig och kunnig han verkade - han hade aldrig nämnt något intresse för båtar. Å andra sidan var han ju duktig på det mesta.
(Edward är Kitty Drew!)

6. Nog om Edward, hur går det med NaNoWriMo? Dum fråga kanske. Om du håller på med NaNo har du förmodligen inte tid att läsa det här. Jag var med för några år sen och skrev 10 000 ord ungefär. Eller var det 5 000? Långtifrån färdig, så mycket kan vi konstatera. Jag kunde aldrig släppa på kontrollen och spruta ord. Om du skriver hoppas jag att det går bättre för dig och framför allt att du har kul!

1 kommentar:

  1. Jag hade världens breaking dawn pepp förberedd. Jag skulle marathon-se alla filmerna och sen gå och titta på bio. (I småstäder finns ingen twinight) Men sen kom undvikandet in i bilden. Om jag inte säger adjö så är det inte som att göra slut med en bra kompis. Om jag bara går och ser filmen så kommer jag fortfarande ha marathon-tittandet framför mig och inte drabbas av samma post-sistafilmen-depression som jag fick efter sista Harry Potter filmen. Typ. Så jag skulle se filmen på onsdagen, men kunde inte förmå mig att gå. Jag såg den på fredagen och tja. har du sett den? Vad tyckte du? Ehm. Ja, jag kom hem och började läsa om böckerna, denna gång på orginalspråk.

    SvaraRadera