onsdag 15 juni 2011

Gratis är gott

... eller nåt...
   Jag var i alla fall i Stockholm igår för att kolla förhandsvisningen av Jag saknar dig! som Tonårsboken tjatat om närmast nonstop sedan filmfestivalen och som Bonnier Carlsen bjöd in till. Den var väldigt dramatisk. Men det fick man väl kanske räkna med. Liv och död och såna saker. Skrik och blod och starka känslor. Och Piteå. Där jag har varit. Inte så mycket att jag kände igen mig, men ändå.
   Det var jag och en massa unga människor. Mest tjejer, men några killar (som tyckte att det var bra för det gav dem något att prata med tjejer om...) och så Johanna Lindbäck som pratade med Lina Forss och Peter Barlach som skrivit Kär i kärleken respektive Fifteen love.
   Jag har läst Linas Vildängel förut, men Peter hade jag knappt hört talas om, förmodligen för att han skriver om en kille och jag är pinsamt dålig på att läsa om killar. Men nu fick jag med mig båda deras böcker och ser fram emot att läsa dem i höst när vuxensommaren är över. Eller tidigare om frestelsen blir för stor.

1 kommentar: