onsdag 1 juni 2011

Vuxensommar

Juni är här! Skolavslutning. Nationaldag. Student. Midsommar. Sommarlov. Sommarjobb. Sommarkurs. Semester. Och för många innebär sommaren lite extra lästid.
   Jag ska göra som förra sommaren, nämligen dumpa ungdomsböckerna ett tag och läsa "vuxenböcker". Hittills har det här året varit väldigt mycket ungdoms med dels min vanliga läsning och dels läsningen till kursen i barn- och ungdomslitteratur. Ungdom - Vuxen: 45-6 ungefär. Utklassningsseger. Så jag ska ge underhunden en knuff i sommar och se om den kan jämna ut siffrorna lite.
   Det innebär inte att bloggen totalt kommer dö ut/ta semester till september. Jag har ju faktiskt läst några kilo böcker under våren som jag INTE skrivit om. Sommarböcker bland annat. Och så kommer jag dyka ner i mina gamla bokböcker och göra nya nedslag i tidsresan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar