torsdag 26 april 2012

Elva

Jag har funderat på hur mycket jag vill dela med mig av den del av mig som inte handlar om böcker och läsning och tänkt: "Inte så mycket."
Hur mycket vill ni egentligen veta och hur mycket vill jag berätta? Man ville veta 11 saker och då bestämde jag mig för att låta henne få veta dem.
regler för leken:
svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg
välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg
hitta på 11 nya frågor till dem!
Häng med till slutet (eller hoppa dit direkt)  för att se om du blivit utvald att svara på mina frågor!
1. Vad brinner du mest för?
    Levande skolbibliotek. Och folkbibliotek. Men jag är överlag rätt ljummen.
2. Vad får dig att tycka om en person?
   Att hen har tillräckligt mycket av mig i sig för att jag ska känna mig bekväm men samtidigt så mycket o-mig att jag får fascineras. Att personen gillar Sarah Dessen. Humor. Intelligens. Tillfälligheter.
3. På ett nöjesfält - är du den som åker allt eller den som står bredvid?    Står bredvid. Långt bredvid. Utom när jag åkte bergochdalbana. Åh, så vidrigt kittlande.
4. Anta att du får en egen tv-serie - hur skulle din signaturlåt låta?   Det skulle vara någon glad melodi med deppsvart text som kontrast.
5. Den underligaste dröm du någonsin drömt?   Naturligtvis har jag drömt underliga saker och naturligtvis kommer jag inte ihåg något just nu. En återkommande dröm är dock att jag tvingas börja mellanstadiet igen trots att jag faktiskt går på högstadiet/gymnasiet/universitetet. Men det är knappast underligt.
6. Finaste namnet?
    Stadium of Light (arena). Vindeln (ort). Tur att du inte specifikt sa personnamn. Då hade jag fått problem! :) 
7. Aldrig mer kunna skratta eller att aldrig mer kunna få andra skratta?
   Aldrig mer kunna skratta.
8. Rätt du lagar när du vill imponera?   Ratatouille. Eller köttfärssoppa med linser och apelsin. Eller blåbärskaka. Men mina matlagningsfärdigheter är inte direkt imponerande.
9. Har du någon sorts tvångstanke?   Hur märkligt det än kan låta tror jag inte det. Om man inte räknar stängde jag av spisen-är kylskåpsdörren stängd-låste jag dörren? när jag lämnar lägenheten (inte varje gång, jag lovar).
   Och så brukade jag vara fullständigt övertygad om att mina fotbollslags resultat berodde på vad jag gjorde och inte gjorde. Var jag på plats? Gick jag på toaletten innan? Vad hade jag på mig? Bodde jag i Östergötland? Blå filt när Chelsea spelar, röd när Roma. Det är ett tungt ansvar att ha.
10. Saker i matväg som du inte klarar av att äta?
    Varmkorv. Lakrits.
11. Fiktiv karaktär du helst skulle vilja vara? (Det får vara tv, film eller bok.)
    Veronica Mars. Eller Frankie Landau-Banks.


                                       11 nya frågor 
1. Vad gör du när du inte känner för att göra något alls?
2. Hur länge skulle du kunna klara dig utan din mobil?
3. Vad anser du om ordet "hen" som personligt pronomen?
4. Om du fick beställa en bok, vad skulle den handla om och vem skulle skriva den?
5. Fotboll eller hockey?
6. När jag var liten var jag... 
7. Varför ska man twittra?
8. Vad har du i din väska?
9. Nästa film du vill se på bio?
10. Vad var det första du gjorde på Internet idag?
11.  Vilken bokkaraktär eller allmänt känd person skulle du ta med på en road trip genom USA?


                                     ...till 11 nya personer!


Malin, Jessica, Anna, Tina, Vynne, Lotten, NilmaLisaElinCaroline och Den läsande kaninen.


    

6 kommentarer:

  1. Oj, vad roligt! Nu har jag också laddat upp mina svar :D

    SvaraRadera
  2. Glömde svara på din fråga också :D Ja, det är en PERFEKT bok för boknördar ;)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag svarat på dina frågor http://denvarbra.wordpress.com/2012/04/27/11an-part-2/

    SvaraRadera
  4. Tacksåhimlamycket för att du ville dela med dig!

    Vindeln är ett fantastiskt namn, så jag tackar för svaret! Blev väldigt positivt glad över att jag inte var specifik där. ;-) Och att du tycker om människor som gillar Dessen kan jag applicera med Veronica Mars. (Var det förresten en inkorrekt mening?) :D

    SvaraRadera
  5. Jag tycker alltid det är kul att få veta mer om de man har någon-vilken-som-helst-relation med. Pysslar med svaren just nu och lägger upp ett inlägg snart! :)

    SvaraRadera