onsdag 4 april 2012

På min önskelista (3) - The Story of Us

På min önskelista, varje onsdag (utom när jag glömmer), precis som Bara en sida till tänkte sig en gång i tidernas begynnelse.
Denna vecka önskar jag mig:

The Story of Us av Deb Caletti

A fresh and bittersweet story of love and family from National Book Award finalist Deb Caletti.
som det står hos adlibris där man också kan läsa mer om handlingen. 

Jag har inte läst något av "National Book Award finalist Deb Caletti" tidigare. Jag har varit nyfiken men inte tillräckligt. Först nu känner jag att det kan vara dags.
   The Story of Us handlar om Cricket som tar en paus från sin pojkvän men istället får andra killar att hantera samtidigt som hennes mamma ska gifta sig och familjekaos utbryter. (Det är inte lätt att sammanfatta en bok man inte läst och den där meningen är förmodligen totalt missvisande. Men det finns som sagt en officiell beskrivning i andra änden av länken där uppe.)

Boken kommer i slutet av april och jag har inte läst några bloggomdömen än, men det lär komma. Jag har uppfattat det som att Caletti är ett stort namn i gruppen"vi-som-försöker-skriva-lika-bra-som-Sarah Dessen-men naturligtvis-inte-lyckas-för-det-är-omöjligt". Det vill säga att hon skriver i ungefär samma "genre" och personer-som-gillar-Sarah Dessen-etc.

Flaskposten-Sofia köpte en Caletti förra sommaren, men jag vet inte vad slutomdömet blev?

1 kommentar:

  1. Är också nyfiken på Caletti. Har hennes The Six Rules of Maybe i bokhyllan som förhoppningsvis blir läst i alla fall i år..

    SvaraRadera