onsdag 11 april 2012

På min önskelista (4) - varulvar på Titanic

Ni vet hur det ibland är så att man har massor av saker man vill/måste göra och så slutar det med att man inte gör något av det? Lite så är det nu. Det är många inlägg som vill bli skrivna. Så jag antar att jag helt enkelt måste börja någonstans? Och eftersom det är onsdag i ytterligare några minuter - veckans tillskott till önskelistan!

Fateful av Claudia Gray

Jag hittade den här boken förra året och bloggade om den med orden "Lagom till 100-årsjubileet nästa år kanske?". Nu är det 100-årsjubileum. Den här veckan är det 100 år sen Titanics enda resa. Sedan Rose och Jack blev kära, isberget var i vägen, orkestern spelade och livbåtarna var för få. Och jag läser inte boken om varulvar på Titanic. Men det finns något så otroligt lockande i den idén. Det är så galet. Naturligtvis fanns det varulvar på Titanic. Och jag vill läsa om dem.


Det är förresten 15 år sen filmen Titanic kom. Leonardo DiCaprio var hetast i universum och tittade på mig varje gång jag öppnade skolbänken. Jag gick på mellanstadiet och skrev sida efter sida i min dagbok efter bion för att återberätta filmen för stackars dagboken som inte fått följa med. Igenimmade rutor och allt. Nu går den på bio igen, uppfräschad och 3D-fierad. Se den eller hitta en VHS/DVD någonstans. Och läs om varulvar på Titanic. Varulvar på Titanic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar