söndag 2 oktober 2011

Så många bra böcker

"Alla" håller på att/har redan sammanfatta/t sin septemberläsning och jag brukar inte göra det, sammanfatta månadens läsning alltså, jag bara listar den kronologiskt på 2011-sidan, men måste säga att jag läst SÅ MÅNGA BRA BÖCKER den senaste månaden! Den ena har följt på den andra och jag har inte ens kommit mig för att skriva om fantastiska, underbara Saving Francesca än, inte "ordentligt" i alla fall.

Och senaste veckan har jag avverkat Megan McCaffertys serie om Jessica Darling och velat gusha som en galning här, men jag har svårt att skriva om serier utan att känna att jag avslöjar för mycket även om det är info som redan står i baksidestexten/Amazon/Goodreads. För om jag berättar att Jessica i Second Helpings angstar över collegevalet, kan jag då berätta var hon befinner sig i Charmed Thirds?

Medan jag funderar på hur jag ska skriva om den här läsupplevelsen får ni hålla till godo med denna stilla uppmaning: LÄS DEM! De är roliga, sorgliga, hjärtknipande, pulshöjande... De kan också vara svåra med popkulturella referenser som jag inte alltid fattar fullt ut (googlade inte Pepe Le Pew förrän nu till exempel...) och urban dictionary kan vara bra att ha till hands ibland. Man kan ha invändningar mot vissa saker, hela böcker, men allt är ändå logiskt och när sista boken kommer är det bergochdalbana och OMG och plötsligt är allt värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar