tisdag 20 september 2011

Bokfrågor del 2

Eftersom jag började svara på frågorna bakifrån kommer del 2 före del 1. Frågorna hittade jag hos Malin som i sin tur hittat dem på en YouTube-kanal jag aldrig hört talas om så den kan bli kul att kolla upp.

13. Vilken är den bästa platsen att läsa på?
Sängen.
14. Har du skrivit egen fan fiction för en bok?
Nej. Men min bästis och jag brukade skriva fan fic för Star Trek: Voyager. Åh, hjälp! Men jag tror inte att fan fiction direkt var ett begrepp då. Inte som jag kände till i alla fall. Men fenomenet har väl alltid funnits.
15. Om du endast fick läsa 3 böcker under resten av ditt liv, vilka hade det varit?
Vilka är dessa grymma människor som alltid vill begränsa vårt läsande?! Utan att ge det för mycket betänketid (för jag kommer ändå ångra mig): Kärlekens historia, The Truth about Forever och Jellicoe Road. Men alla har klar sträckläsningsvarning så det kanske inte är så smart? Ja, ja.


16. Vilken är den längsta bok du läst?
Borta med vinden måste vara någonstans uppe i toppen i alla fall. (Apropå fan fiction - uppföljaren Scarlett.)
17. Om du skulle skriva en bok, vad skulle den heta och varför?
Jag har några titlar som väntar på att fyllas med innehåll men jag tycks aldrig komma till skott.Men, äh, nej, jag säger ingenting.
18. Hur många böcker läste du förra månaden?
3. Bokmal som man är. Hrm.
19. Vilken är den senaste bok du läste?
Saving Francesca av Melina Marchetta!


20. Fantiserar du om dig själv i de böcker du läser?
Nej? Eller gör jag?
21. Vilken är din favoritbokaffär?
Jag är sorgligt dålig på att handla i fysiska bokhandlar. Pass.
22.Inbunden eller pocket?
Tillgången styr. Finns den i pocket köper jag, finns den inte och jag väääldigt gärna vill ha den - inbunden. Men det är inte så att jag tänker i termer som "ser snyggast ut i bokhyllan".


23. Har du mer än en kopia av någon bok?
Jag har, eller har haft två ex av en av River Heights-böckerna. Minns inte om det är första eller andra boken. Andra tror jag? Fler böcker ur den serien blev visst aldrig översatta till svenska. "Kitty Drews hemstad".
24. Skulle du hellre läsa om vampyrer eller varulvar?
Mäh... Vampyrer.
25. Äger du mer än 150 böcker?
Försöker göra en uppskattning... Nej, jag tror inte det. Har gjort, men har gallrat rätt flitigt. Då räknar jag skönlitteratur minus gamla bilderböcker (som jag inte riktigt ser som mina ägodelar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar